Wiemy już, na jakich zasadach swoje bilety honorować będą wzajemnie Przewozy Regionalne i Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Bez wyjątków będą oni uznawać bilety w taryfach podstawowych kupione w kasach biletowych. Ograniczenia dotyczyć będą natomiast ofert własnych ŁKA i biletów kupionych innymi kanałami sprzedaży.
Na cztery dni przed wejściem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na odcinek Łódź Kaliska – Sieradz zakończyło się uzgadnianie zasad wzajemnego honorowania biletów obu przewoźników regionalnych, którzy wspólnie obsłużą tę trasę. Zgodnie z zapowiedziami ze środowej konferencji prasowej, uznawane będą przede wszystkim bilety kupione w kasach biletowych – zarówno ŁKA, jak i PR czy innych przewoźników sprzedających bilety PR.
Wspólny miesięczny kupisz u konduktora, innych nie
Jak informuje nas Michał Stilger z biura prasowego PR, Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie honorować wszystkie bilety Przewozów Regionalnych wydane w kasach w taryfie podstawowej. Dotyczy to zarówno biletów jednorazowych, jak i okresowych odcinkowych, wydanych na odcinek zawierający się w relacji Łódź – Sieradz lub wychodzący poza wspólną trasę – tu jednak z zastrzeżeniem, że cała podróż musi odbyć sie pociągami ŁKA lub REGIO. Bilety tygodniowe i miesięczne będą uznawane także wtedy, gdy wystawione zostaną w mobilnym terminalu konduktora PR.
W pociągach nowego przewoźnika będzie można korzystać także z niektórych dotychczasowych ofert promocyjnych – zniżkę zachowają właściciele REGIOkarty, ważne będą też bilety turystyczne i REGIOkarnety (inaczej niż w przypadku biletów miesięcznych, tylko te wydane w kasach, a nie w terminalach mobilnych). W pociągach ŁKA ważności nie zachowają natomiast inne bilety sieciowe, np. tygodniowy.
Ta sama trasa, inna cena
Mniej ofert promocyjnych honorowanych będzie natomiast „w drugą stronę” – jedyną promocją ŁKA, która obejmie także kursujące tą samą trasą pociągi Przewozów Regionalnych, jest „bilet wypoczynkowy” – odpowiednik „biletu turystycznego” PR. Ma on mieć postać imiennego blankietu uprawniającego do nielimitowanej liczby przejazdów od piątku od 18:00 do poniedziałku do 6:00 (lub w analogicznych okresach w przypadku świąt). Użyteczność biletu wydaje się jednak znikoma, gdyż ma on kosztować 45 zł – dokładnie tyle samo, ile ważny w analogicznym czasie „turystyczny”, który dodatkowo uprawnia do podróży wszystkimi pociągami REGIO w kraju.
Pozostałe oferty będą więc wewnętrznymi obniżkami ŁKA. Oznacza to, że – inaczej niż pisaliśmy wczoraj – ostatecznie cena jednokrotnego przejazdu pociągiem PR i ŁKA będzie się w praktyce różnić. Samorządowa spółka planuje bowiem wdrożenie oferty „Łódź bliżej ciebie”, w ramach której zaoferuje niższe niż standardowe ceny biletów w wybranych relacjach. I tak np. jednorazowy bilet PR w relacji Łódź Kaliska – Sieradz kosztuje 14,60 zł, zaś promocyjny ŁKA – 13 zł. Jak powiedziała nam we wtorek Marta Markowska, rzecznik prasowy nowego przewoźnika, oferta ma objąć w przyszłości także odcinek Łódź – Łowicz. Proponowana cena za bilet w pełnej relacji wyniesie 9 zł (dziś w ramach oferty Połączenie w Dobrej Cenie PR – 9,50 zł).
Nowoczesne kanały sprzedaży bez wzajemności
Skomplikowanie systemu honorowania biletów nieco tylko upraszcza to, że kasy PR prowadzić będą sprzedaż większości biletów ŁKA (niekodowanych na elektronicznych kartach). W pociągach dotychczasowego przewoźnika ważne będą też bilety miesięczne wydane w terminalach mobilnych ŁKA. Nie będą natomiast wzajemnie uznawane bilety kupione przez internet, w biletomacie lub za pośrednictwem telefonu komórkowego.
Tekst pochodzi z portalu Transport-Publiczny.pl